|
|
KPG/PPG2
Předškolní pedagogika 2
Garanti: doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - literatura
KPG/PPG2
- IS/STAG
Základní
Pound, Linda,
How children learn: educational theories and approaches: from Comenius the father of modern education to giants such as Piaget, Vygotsky and Malaguzzi.
, London: Practical Pre-School Books
2014
Syslová, Zora,
Profesní kompetence učitele mateřské školy
, Praha : Grada
2013
Opravilová, Eva,
Předškolní pedagogika
2016
PRŮCHA, Jan,
Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů
, Praha: Portál
2012
Doporučená
Havlínová, Miluše,
Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika)
, Praha : Portál
2000
Svobodová, Eva; Vítečková, Miluše,
Osobnost předškolního pedagoga : sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení
2017
Průcha, J., Koťátková, S,
Předškolní pedagogika
, Praha: Portál
2013
|
|
|
|
|
Další doporučená literatura
- Moree, Dana. Základy interkulturního soužití. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 204 stran. ISBN 978-80-262-0915-7.
- Kudrličková, Zuzana. Specifika práce s dětmi cizinců v prostředí mateřské školy. Plzeň, 2014. Bakalářská práce (Bc.). Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Markéta Zachová.
- Průcha, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Triton, 2011. 167 s. ISBN 978-80-7387-502-2.
- Průcha, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010. 199 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3069-1.
- Průcha, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. 220 s. Psychologie. ISBN 978-80-7367-709-1.
- SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 213 stran. ISBN 978-80-7478-354-8.
- PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2012, 334 s. ISBN 978-80-262-0191-5.
- WALTEROVÁ, Eliška. Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, 325 s. ISBN 80-7290-269-5. Dostupné z: http://toc.nkp.cz/NKC/200802/contents/nkc20071724899_1.pdf
- Syslová, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 158 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4309-7.
- Vejvančická, Eva. Sebereflexe jako součást profesních kompetencí pedagoga MŠ. Plzeň, 2011. Bakalářská práce (Bc.). Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Pavla Sovová.
- Slavík, Jan. Sebereflexe, komunikace a socio-konstrukce reality. In: Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007. s. 11-21. ISBN 978-80-7315-153-9.
- Korthagen, F. A. J. et al. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011. 293 s. ISBN 978-80-7315-221-5.
- Dujková, Lenka a Gardošová, Juliana. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 159 s. ISBN 80-7178-815-5.
- Šebestová, Věra a Švarcová, Jana. Maria Montessori - aktuálně. Praha: Vyšší pedagogická a střední pedagogická škola a gymnázium, 1996. 55 s.
- Montessori, Maria. Od dětství k dospívání. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011. 117 s. ISBN 978-80-7387-478-0.
- Grecmanová, Helena a Urbanovská, Eva. Waldorfská škola. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1996. 145 s. ISBN 80-85783-09-6.
- Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 1994. 264 s. ISBN 80-900035-8-3.
- Pelcová, Naděžda a Semrádová, Ilona. Fenomén výchovy a etika učitelského povolání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2014. 220 s. ISBN 978-80-246-2636-9.
- Bůžek, Antonín a Michalík, Jan. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 170 s. ISBN 80-244-0054-5.
Poslední změna:
09.07.2018
|
|
|
|
|
Studijní materiály
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|